Změna technických předpisů pro MiniMoto Junior pro 2018

  • 23.01 2018

Závěr z jednání pracovní skupiny ohledně restriktorů v kubaturách MiniMoto Junior A a Mini Moto Junior B.  

Vzhledem k nejasnostem v předpisech pro třídu Minimoto Junior A a B, kdy jak v českém předpisu, tak v předpisu FIM bylo uváděno:

N 86.07.03.1Motor pro třídu Junior A dvoudobý a Junior A čtyřdobý motor podle článku N 86.07.03, s výkonovým omezením: - restriktor pro dvoudobý a čtyřdobý motor: o minimální tloušťce 3 mm ve výfukovém kanálu, ale před výfukovým potrubím, s kruhovým otvorem o průměru nejvýše 10 mm, (pro závody FIM nejvýše 12 mm),...

N 86.07.03.2 Motor pro třídu Junior B dvoudobý a Junior B čtyřdobý motor podle článku N 86.07.03, s výkonovým omezením: - restriktor pro dvoudobý motor: o minimální tloušťce 3 mm ve výfukovém kanálu, ale před výfukovým potrubím, s kruhovým otvorem o průměru nejvýše 15 mm, - restriktor pro čtyřdobý motor: o minimální tloušťce 5 mm, v sacím kanálu, ale za směšovací komorou karburátoru, s kruhovým otvorem o průměru nejvýše 15 mm,

tedy že ve třídě MM Junior A jsou restriktory pro dvoudobé i čtyřdobé motory umístěny ve výfuku, avšak ve třídě MM Junior B jsou restriktory pro dvoudobé motory umístěny ve výfuku a pro čtyřdobé motory v sání, jsme prostřednictvím generálního sekretáře Autoklubu České republiky požádali o vysvětlení FIM Europe Road Racing Commission.

Od hlavního technického komisaře FIM pro silniční závody motocyklů přišla odpověď, že se jedná o tiskovou chybu a že tedy skutečně u čtyřdobých motorů má být pro třídu Junior A i Junior B restriktor s průměrem 12 resp. 15 mm umístěn v sání.

Pouze tloušťka restriktoru bude oproti původně zamýšlenému rozměru 15 mm (italský vzor) změněna na FIM uváděnou minimální tloušťku 3 resp. 5 mm.  

 

V technických předpisech pro rok 2018 budeme tedy tuto opravu uvádět.

S pozdravem

Ing. Tomáš Kohout

hlavní technický komisař AČR pro třídy Minimoto

 

  • Autor: Smrz Academy
  • Vydáno: 23.01 2018