Koncept sezóny Miniracing 2022

  • 6.01 2022

Základní informace a změny v organizaci pro sezónu Miniracing 2022  

Stav šampionátu Miniracing 2021

Již druhým rokem do sezóny Miniracing, tak jako do všech odvětví, zasáhla pandemie Covid 19. Nejasný výklad opatření, problémy při překračování slovenských hranic a mnoho dalších okolností nám nedovolily odjet první 3 závody, v Písku, Dlhé a v Chebu. Zrušen byl i tréninkový kemp v Písku, plánovaný na začátek sezóny.

Přes všechna úskalí se nám podařilo odjet 6 plnohodnotných závodních dní s 12-ti závody v každé třídě.

Tak jako každý rok reagujeme na vývoj ve třídách Miniracing, tak i v roce 2021 jsme šampionát přizpůsobili určitým změnám:

Rekapitulace realizovaných změn pro sezónu 2021

Úprava tříd a věkových limitů na základě obsazenosti jednotlivých tříd a na základě preference strojů ve startovním poli:

  • PW50   (5 - 10 let)
  • Minimoto Junior A  (6 - 10 let)
  • Minimoto Junior B   (8 - 12 let)
  • Senior Open 50   (od 12 let)
  • Ohvale 110   (7 - 15 let)
  • Ohvale 160 Junior   (10 - 18 let)
  • Ohvale 160 Senior   (od 18 let)
  • Mini GP Open   (od 10 let)
  • Jawa 50   (od 13 let)

Pro sezónu 2021 došlo ke změnám u těchto tříd:

  • Ohvale 160 – Třída rozdělena věkem 18-ti let na juniorskou a seniorskou kategorii. Každá třída byla bodována zvlášť.
  • Mini GP Stock – Tato třída byla oficiálně zrušena kvůli nedostatku jezdců. Závodníkům na motocyklech Honda NSF 100 bylo umožněno startovat ve třídě Ohvale 110.
  • Jawa 50 RS, GP – Třídy byly sloučeny do jedné třídy Jawa 50 dle nových technických předpisů.

Potvrdilo se, že změny v uspořádání podniků byly cestou, která má smysl a potenciál do budoucna. Během posledních dvou let se ukázaly tři zásadní třídy s charakteristikami, které naplňují smysl juniorského šampionátu: Provést mladé závodníky kvalitním šampionátem juniorů od 6 do 16 let věku a připravit je na přechod na velké okruhy.

Jsou to třídy:

  • Minimoto Junior A
  • Ohvale 110
  • Ohvale 160

Celkově bylo klasifikováno 107 jezdců v závodech roku 2021. Je to téměř stejný počet závodníků jako v roce 2020. Přes veškeré složitosti roku můžeme sezónu šampionátu Miniracing 2021 považovat za relativně úspěšnou.    

Změny pro sezónu 2022:

Úprava tříd a věkových limitů na základě obsazenosti jednotlivých tříd a na základě preference strojů ve startovním poli:

Pro sezónu 2022 již nebudou v šampionátu Miniracing vypsány tyto třídy:

  • PW50 – Tato třída byla vypsána s ohledem na spolupráci se SMF, ale vzhledem k velmi nízkému počtu jezdců během posledních dvou let nebude tato třída vypsána samostatně. Pokud se bude chtít jezdec s motocyklem Yamaha PW50 zúčastnit jakéhokoli závodu v šampionátu MMČR Miniracing, může startovat v ukázkové jízdě akademí.
  • MiniGP Open – Motocykly s „velkými“ koly 17 palců, již nebudou s ohledem na vývoj posledních let součástí MMČR Miniracing. Hlavním důvodem pro zrušení třídy Mini GP Open, která byla poprvé vypsána v roce 2016, je bezpečnost jezdců. Druhým důvodem je nedostatek motocyklů splňující vypsané technické předpisy.
  • Jawa 50 – Po roce 2020 došlo ke změně v technických předpisech a sloučení třídy Jawa 50 RS a Jawa 50 GP do jedné kategorie. Bohužel ani tato změna nepřinesla očekávané zlepšení v počtu startujících jezdců. Po konzultaci se zástupci třídy Jawa 50 a předpovědi o možných startujících pro sezónu 2022 bude pro nedostatek jezdců tato třída ukončena.

Třídy, ve kterých pro sezónu 2022 nedochází ke změnám:

MMČR:

  • Minimoto Junior A (6 - 10 let)
  • Minimoto Junior B (8 -12 let)
  • Senior Open 50 (od 12 let)

Zachované třídy z roku 2021, u kterých pro sezónu 2022 dochází ke změnám:

MMČR:

  • Ohvale 110 (8 - 12 let)
    • v roce 2021: 7 - 15 let 
  • Ohvale 160 (10 - 16 let)
    • v roce 2021: Ohvale 160 Junior

Nové třídy vypsané od sezóny 2022:

MMČR:

  • GP12 (od 15 let)
    • v roce 2021: Ohvale 160 Senior
  • Pitbike 160 Stock (od 15 let)

Rekapitulace tříd pro sezónu 2022:  

DOPROVODNÝ PROGRAM:

  • UJA (Ukázkové jízdy akademií) 5 – 7 let
    • Ukázkové jízdy akademií – doprovodný program šampionátu Miniracing. Vypsaná třída pouze pro jezdce bez licencí od 5 do 7 let věku.
    • Vývoj a rychlost jezdců v Ukázkových jízdách akademií bude sledována promotérem šampionátu – Smrz Academy klub v AČR.
    • Pořadatel si vyhrazuje právo udělit divokou kartu jezdci, který nevlastní licenci a je zároveň starší 7 let, a to pouze v případě, že závodník v minulosti nestartoval v žádné vypsané třídě v šampionátu Miniracing. Tato divoká karta smí být jezdci udělena maximálně na 2 závody. Po dvou odjetých závodech musí jezdec přestoupit do třídy Minimoto Junior A.
    • V případě, dosáhne-li jezdec starší věku 6 let limitu 115% od nejrychlejšího času třídy Minimoto Junior A, za odměnu mu do této třídy bude umožněn přestup za zvýhodněných podmínek. Promotér šampionátu tomuto jezdci proplatí startovné a licenci jezdce pro zbytek sezóny.
    • Technické předpisy dle předpisů pro třídy Minimoto Junior A+B s možností použití dvoudobého i čtyřdobého motoru dle specifikace pro třídu Minimoto Junior A. Výběr specifikace motoru je pouze na rodičích a je pouze na jejich zvážení jakou cestou se chtějí vydat.

MMČR:

Účastnit se mohou jezdci s mezinárodní licencí, licencí FIM Europe nebo FIM vydanými AČR a také jezdci s odpovídajícími licencemi jiných národních federací (FMN) se souhlasem startu. Body se započítají všem jezdcům.

  • Minimoto Junior A               6 – 10 let
  • Minimoto Junior B               8 – 12 let
    • U těchto tříd pro sezónu 2022 nedochází ke změnám. Technické předpisy pro výše uvedené třídy zůstávají stejné jako v roce 2021. Výběr mezi motocykly 2T a 4T je pouze na rodičích a je pouze na jejich zvážení jakou cestou se chtějí vydat.
  • Senior Open 50                   od 12 let
    • U této třídy pro sezónu 2022 nedochází ke změnám. Technické předpisy zůstávají stejné jako v roce 2021.
  • Ohvale 110                          8 – 12 let
    • Technické předpisy zůstávají stejné jako v roce 2021 a i nadále je možné v této třídě startovat s motocyklem Honda NSF100 – technické předpisy Mini GP Stock 2019. Změnil se pouze věkový limit. Oproti 7 – 15 let bude tato třída v sezóně 2022 určena pro jezdce od 8 do 12-ti let věku.
  • Ohvale 160                          10 – 16 let
    • Technické předpisy zůstávají stejné jako v roce 2021. Vzhledem k tomu, že vzniká nová třída kapotovaných motocyklů GP12, nadále nebudeme rozlišovat Ohvale na Junior a senior.
  • GP12                                    od 15 let   (14 let výjimka)
    • Třída GP12 nahrazuje třídu Ohvale 160 Senior a v roce 2022 bude startovat samostatně, nikoli společně s vypsanou třídou Ohvale 160 (v minulosti Ohvale 160 Junior).
    • Jezdcům, startujícím v roce 2021 ve třídách Ohvale 160 Junior a MiniGP Open může být na základě písemné žádosti zákonného zástupce udělena výjimka startovat v této kategorii, avšak v den závodu musí dovršit minimálně 14 let věku.
    • Povolené budou pouze sériově vyráběné kapotované motocykly – technické předpisy pro tuto třídu budou zveřejněny do 28.2.2022.
    • Základní technické parametry budou následující:
      • Doporučené motocykly:
      • Ohvale GP0/GP2
      • GRC MOTO GP10R/GP12R
      • Bucci Moto BR10/BR12
      • MIR Racing MiniGP
    • sériově vyráběné 4T motory Daytona 190-4V, ZS190-2V, ZS155-2V a YX160-2V
    • maximální objem motoru 190 ccm
    • rychlořazení a přídavná elektronika nebude povolena
    • dovoleno pouze originální zapalování
    • bude umožněno použití antihoppingové spojky
    • ráfky kol 10“ / 12“ – povoleny mokré i suché pneumatiky tzv. slick
    • sériové odpružení nebo alternativní dodávané výrobcem motocyklu
    • rám motocyklu a kyvná vidlice pouze originální a bez úprav
  • Pitbike 160 Stock                         od 15 let
    • Povolené budou pouze sériově vyráběné Pitbiky – technické předpisy pro tuto třídu budou zveřejněny do 28.2.2022.
    • Základní technické parametry budou následující:
      • sériově vyráběné 4T motory ZS155-2V a YX160-2V
      • maximální objem motoru 165 ccm
    • rychlořazení a přídavná elektronika nebude povolena
    • dovoleno pouze originální zapalování
    • bude umožněno použití antihoppingové spojky
    • ráfky kol 12“ – povoleny mokré i suché pneumatiky tzv. slick
    • sériové odpružení nebo alternativní dodávané výrobcem motocyklu
    • rám motocyklu a kyvná vidlice pouze originální a bez úprav

Poznámky:

  • U třídy GP12 a Pitbike 160 Stock bude později stanoven váhový limit do věku 18 let.
  • Věkové limity pro jednotlivé třídy SZM jsou uvedeny v Lékařském řádu AČR. U spodní věkové hranice rozhoduje den narození, u horní rozhoduje rok narození.
  • Technické předpisy pro sezónu 2022 budou zveřejněny do 28.2.2022 na stránkách http://miniracing.cz/ a na stránkách https://www.autoklub.cz/.
  • Sportovní řády pro sezónu 2022 budou zveřejněny do 28.2.2022 na stránkách http://miniracing.cz/ a na stránkách https://www.autoklub.cz/.

  Kalendář závodů 2022:  

  • Předběžný kalendář je zveřejněn na stránkách http://miniracing.cz/ na úvodní stránce. Plánuje se ještě doplnění závodu v Třinci.
  • Do kalendáře MMČR Miniracing je plánováno zařadit předsezónní oficiální test včetně školení jezdců. Bude upřesněno s ohledem na vývoj situace onemocnění Covid-19.
  • Součástí minimálně jednoho podniku MMČR Miniracing bude FIM MiniGP Alpe Adria závod.
  • V roce 2022 se celý seriál nadále pojede jako Mezinárodní mistrovství České republiky a jako doprovodný program Ukázková jízda akademií, ale už pouze na území České republiky. Plánováno je minimálně 7 podniků, přičemž při každém se pojedou dvě rozjížďky v každé z vypsaných tříd.

Předběžný kalendář:

1. Vysoké Mýto  6. - 7. 5. 2022
2. Písek  3. - 4. 6. 2022
3. Cheb (FIM MiniGP AA)  17. - 19. 6. 2022
4. Písek  8. - 9. 7. 2022
5. Třinec 19. - 20. 8. 2022
6. Vysoké Mýto  2. - 3. 9. 2022
7. Cheb 16. - 17.9. 2022

Vklad jezdce za podnik pro sezónu 2022 byl stanoven následovně:

  • Pro sezónu 2022 bude opět použit systém zvýhodněného a běžného startovného. Zvýhodněné startovné bude nižší oproti běžnému v případě, přihlásí-li se závodník před závodem přes internetové stránky http://miniracing.cz/.
  • Celodenní páteční volné tréninky budou tradičně rozděleny po 15 minutách s hodinovou polední pauzou. Doporučená cena pro pořadatele za páteční tréninky:
    • ½ dne: 800, -
    • celý den: 1.500, -
  • V sobotu budou pro všechny třídy vypsané dva volné tréninky, jeden kvalifikační trénink a dva závody. Délka všech tréninků a závodů bude upřesněna ve sportovních řádech šampionátu Miniracing a vždy v předem zveřejněném zvláštním ustanovení.
    • Zvýhodněné startovné: 1.300, -
    • běžné startovné: 1.500, -

Komunikace:

V sezoně 2022 bude i nadále kladen důraz na jasnou komunikaci mezi pořadatelem a závodníky. Zvláštní ustanovení, časový harmonogram, přihláška:

  Každý jezdec po zaplacení startovného obdrží celoroční technickou kartu. Na tuto kartu se zaznamená:

  • zaplacení startovného
  • formální přejímka
  • technická kontrola

Kartu odevzdává jezdec či doprovod při technické přejímce technickému komisaři. Technický komisař označí motocykl a ohranou přilbu samolepkou. Pokud nebude mít jezdec technickou přejímku, nebude vpuštěn na okruh. Rozprava s jezdci bude pro každého jezdce povinná.  

Medializace MMČR Miniracing 2022

Každý závod provázejí následující mediální výstupy:

  • preview před závodem
    • stav Miniracing
    • informace o okruhu
    • zajímavosti
  • zpráva po závodech
    • zpráva o průběhu závodu
    • fotogalerie
    • videoreportáž ze závodů
  • média:
    • https://www.autoklub.cz/disciplina/miniracing/
    • https://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/
    • https://miniracing.cz/

Doplňující informace:

  • Vyhlášení a ocenění jezdců na závěr sezóny proběhne na Autoklubu ČR:
    • Všechny třídy MMČR Miniracing a UJA 1. – 5. místo;
      • 1 místo – pohár, diplom + 5.000, -
      • 2 místo – pohár, diplom + 3.000, -
      • 3 místo – pohár, diplom + 1.000, -
      • 4 místo – medaile + diplom
      • 5 místo – medaile + diplom
    • talent roku;
    • objev roku;
    • mechanik roku – putovní pohár.
  • V třídách Minimoto Junior A a B a Ukázkových jízdách akademií bude oceněn na konci roku nejlepší jezdec na mocyklu 2T a 4T.
  • Pokud se jezdec účastní šampionátu MMČR Miniracing ve třídách Ohvale 110 nebo 160 a zároveň se mu podaří dostat do finále FIM MiniGP World Series přes FIM MiniGP Alpe Adria, Autoklub ČR uhradí jezdci povinnou mezinárodní licenci a startovné za FIM MiniGP Alpe Adria uhrazené před začátkem sezóny.
  • Tento koncept sezóny 2022 je stále pracovní verzí a promotér šampionátu si vyhrazuje právo na pozdější změny. Změny již nebudou možné po vytištění ročenky a po vydání sportovních řádů před zahájením sezóny.

Smrz Academy klub v AČR – promotér šampionátu Miniracing Czech republic

 

  • Autor: Smrz Academy
  • Vydáno: 6.01 2022