Základní informace o sezóně Miniracing 2021

  • 15.01 2021

Základní informace, změny v organizaci, sportovní řády a technické předpisy pro sezónu Miniracing 2021  

Změny pro sezónu 2021:

Dochází k úpravě tříd a věkových limitů na základě obsazenosti jednotlivých tříd a na základě preference strojů ve startovním poli:

  • PW50                         5 - 10 let
  • Minimoto Junior A      6 - 10 let
  • Minimoto Junior B      8 - 12 let
  • Senior Open 50         od 12 let
  • Ohvale 110                7 - 15 let
  • Ohvale 160 Junior    10 - 18 let
  • Ohvale 160 Senior    od 18 let
  • Mini GP Open           od 10 let
  • Jawa 50                    od 13 let

  Ke změnám dochází u tříd:

  • Ohvale 160
    • Třída rozdělena věkem 18 ti let na juniorskou a seniorskou kategorii. Každá třída bude bodována zvlášť.
  • Mini GP Stock
    • Tato třída je oficiálně zrušená kvůli nedostatku jezdců. Závodníkům na motocyklech Honda NSF 100 bude umožněno startovat ve třídě Ohvale 110.
  • Jawa 50 RS, GP
    • Třídy byly sloučeny do jedné třídy Jawa 50 dle nových technických předpisů.

Osvědčilo se řešení nedostatku motocyklů pro třídu Mini GP Open otevřením třídy pro motocykl MIR Moto 5 2019. Ač je objemem vysoko nad limit třídy (250 ccm), výkonově odpovídá speciálům Metrakit s motory 4T 160 či s motory 2T 85. To se v průběhu sezóny potvrdilo a není potřeba jakýchkoli úprav.

Dochází k úpravě webu a změně webové adresy. Od února 2021 bude oficiální web na adrese http://miniracing.cz/. Z adresy https://motojunior.cz/  budete automaticky přesměrováni.

Do programu MMČR je zařazen předsezónní oficiální kemp včetně školení jezdců.

Předběžný kalendář podniků Miniracing 2021:

27. 03. 2021  Písek   tréninkový kemp - zrušeno
17. 04. 2021  Písek   MMČR a MSR-SP- zrušeno
• 08. 05. 2021  Dlhá   MMČR a MSR-SP
• 22. 05. 2021  Cheb   MMČR   
• 19. 06. 2021  Vysoké Mýto  MMČR a MSR-SP 
• 03. 07. 2021  Třinec   MMČR a MSR-SP  
• 17. 07. 2021  Dlhá   MMČR a MSR-SP 
• 14. 08. 2021  Cheb   MMČR
• 04. 09. 2021  Písek   MMČR
• 18. 09. 2021  Slovakia Ring  MMČR a MSR-SP
Pozn: kalendář se může měnit dle aktuálních nařízení v souvislosti s koronakrizí.

Vklad jezdce za podnik pro sezonu 2021 byl stanoven následovně:

  • ZVÝHODNĚNÉ – v případě včasného přihlášení do závodu
    • jezdec zašle elektronicky přihlášku nejpozději ve středu do 24.00 před závodní sobotou na adresu, která bude vždy uvedena na http://miniracing.cz/
    • jezdec následně platí vklad v místě závodu o závodním víkendu
    • pro všechny třídy - 1300,- Kč
  • BĚŽNÉ – v případě podání přihlášky v den závodu:
    • pro všechny třídy - 1500,- Kč

Součástí programu nadále zůstávají jízdy akademií dle pravidel z 2020:

  • Mohou se účastnit POUZE jezdci mladší 6 let, kteří nemohou mít licenci.
  • Pořadatel si vyhrazuje právo udělit divokou kartu jezdci, který nevlastní licenci a zároveň je starší 6 let. Tato divoká karta smí být udělena maximálně na 3 závody za sezónu každému jezdci.
  • Technické předpisy dle předpisů pro třídy Minimoto Junior A+B s těmito rozdíly:
    • v jízdách akademií může být použitý pouze dvoutaktní motor od výrobců Blata či Polini
    • restriktor pro dvoudobý motor: o minimální tloušťce 3 mm ve výfukovém kanálu, ale před výfukovým potrubím, s kruhovým otvorem o průměru nejvýše 10 mm
    • pro všechna měření tloušťky platí tolerance +/- 0,3 mm, pro průměr otvorů platí tolerance +/- 0,03 mm, všechny otvory musí být měřeny křížovou metodou, tedy po 90°

Technické předpisy pro jednotlivé třídy naleznete zde:

DŮLEŽITÉ: 

Doplnění předpisů pro Ohvale:

Prodejce Ohvale dodává letošní modely ve třídě Ohvale 110 pouze s karburátory Mikuni s difuzorem o Ø  22 mm.
V předpisu FIM je doslova uvedeno:
˶6.5.8.2.1 - It is mandatory to use the following carburettors:
- Category Ohvale GP-0 110 4Speed ​​Mikuni VM 24 and/or T/A22”
přičemž označení T/A22 je patrně chybně opsané z nějakého jiného materiálu.

Pro účely závodů pod hlavičkou AČR budeme proto považovat za schválené karburátory Mikuni VM s průměrem difuzoru do 24 mm.

 

Upravené sportovní řády naleznete ZDE

Komunikace:

V sezoně 2021 bude i nadále kladen důraz na jasnou komunikaci mezi pořadatelem a závodníky. Zvláštní ustanovení, časový harmonogram, přihláška:

Každý jezdec obdrží po zaplacení startovného celoroční technickou kartu. Na tuto kartu se zaznamená:

  • zaplacení vkladu/formální přejímka
  • technická kontrola

Kartu odevzdává jezdec technickému komisaři při technické přejímce. Technický komisař označí motorku a helmu samolepkou. Pokud nebude mít jezdec technickou přejímku, nebude vpuštěn na okruh.

Rozprava s jezdci bude pro každého jezdce povinná.  

Foto: Jaroslav Hanus

 

  • Autor: Smrz Academy
  • Vydáno: 15.01 2021